با سلام " به وبلاگ دفتر پیشخوان مشکان خوش آمدید.

دفتر پیشخوان مشکان آماده ارائه خدمات به همشهریان عزیز و روستاهای مجاور می باشد لذا با ارائه انتقادات و پیشنهادات ما را در جهت خدمت رسانی بهتر یاری فرمائید.

دفتر پیشخوان مشکان به منظور خدمت رسانی و سهولت مردم عزیز شهرمشکان و روستاهای مجاور در تاریخ 1394/09/07 و با حضور معاونت فرمانداری خوشاب و بخشدار محترم مشکان و جمعی از همشهریان عزیز افتتاح گردید.

بایگانی

آموزش اینستاگرام

 

 

آموزش اینستاگرام

 

 

یکی از شبکه های اجتماعی که برای اشتراک گذاری عکس بکار میرود اینستاگرام نام دارد، این نرم افزار از محبوبیت خاصی در بین کاربران برخوردار است و به کاربران آن هر روز افزوده میشود.

 

در ادامه مطلب کار با اینستاگرام را آموزش خواهیم داد.

 

به اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدئوها

 

در نوار ابزار پایین صفحه دکمه وسط مربوط به شروع عکاسی و یا فیلم‌برداری برای به اشتراک‌گذاری است. با لمس آن اپلیکیش دوربین اینستاگرام اجرا شده و میتوانید عکس بگیرید. همچنین با فشردن دکمه سمت چپ شاتر میتوانید تصاویری را که قبلا گرفته‌اید از گالری وارد کنید و همچنین از دکمه‌های بالای آن برای سوییچ بین دوربین‌های جلو و عقب، فعال‌کردن فلش و خطوط راهنما استفاده کنید.

 

اینستاگرام همچنین قابلیت به اشتراک گذاری فیلم‌ها را نیز فراهم کرده و با فشردن دکمه دوربین فیلم‌برداری تا 15 ثانیه به صورت مداوم فیلم‌برداری کنید و یا چندین قطعه را به هم بچسبانید. ویدیوها را هم می‌توانید مانند تصاویر با افکت‌های خاصی زیباتر کنید.

 

ویرایش تصاویر

پس از گرفتن عکس مورد نظر و هدایت به صفحه ویرایش امکانات خوبی را در اختیار خواهید داشت. درست زیر عکس سه دکمه چوبدستی شعبده‌بازی، آچار و یک خورشید مشاهده میکنید.

چوب‌دستی افکت‌های مختلفی را بر روی عکس اعمال میکند که در آخرین نسخه اینستاگرام، پنج افکت جدید نیز اضافه شده‌است. وقتی افکت مورد نظر را انتخاب کردید با لمس دوباره آیکن مربوط به آن میتوانید شدت افکت را تنظیم کرده و قاب مربوط به آن را اضافه یا حذف کنید. در آخر نوار انتخاب افکت‌ها نیز یک امکان جدید Manage اضافه شده که به کاربر اجازه میدهد با توجه به سلیقه‌اش در استفاده از افکت‌ها، ترتیب نمایش آن‌ها را تغییر دهد یا هرکدام را که نمیپسندد پنهان نماید. دکمه خورشید سعی می‌کند نور و کنتراست تصویر را به صورت خودکار تغییر دهد که این گزینه نیز قابل تنظیم شدن است.

 

دکمه آچار امکانات بسیار بیشتری را فراهم میکند:

 

Straighten: برای صاف کردن و یا کج کردن تصاویر به کار میرود. توجه داشته باشید که این عمل با زوم کردن روی تصویر امکان‌پذیر میشود.

Brightness: جهت تنظیم روشنایی

Contrast: جهت تنظیم کنتراست یا تضاد

Warmth: جهت تنظیم درجه گرمی رنگ‌ها

Saturation: جهت تنظیم اشباع رنگ

Highlights: جهت تنظیم شدت روشنایی بخش‌های روشن تصویر

Shadows: جهت تنظیم شدت روشنایی سایه‌‌ها و بخش‌های تاریک تصویر

Vignette: افزودن یک هاله تاریک در اطراف تصویر

Tilt Shift: شبیه‌سازی عملکرد دوربین‌های پیشرفته DSLR با عمق میدان کم برای ایجاد افکت خارج از فوکوس بودن قسمتی از تصویر

Sharpening: برای تیزکردن لبه‌ها و جبران تار بودن عکس

 

آموزش تلگرام

 

با توجه به فراگیر شدن نرم افزار تلگرام در ایران و به درخواست کاربران رسانه جوان موبایل اقدام به تهیه آموزش جامع پیرامون امکانات مختلف این مسنجر اندرویدی برای شما کاربران عزیز کرده است. پس از مطالع آموزش ذیل شما با پخش های مختلف تلگرام آشنا خواهید شد و می توانید به آسانی از امکانات جانبی این برنامه اندرویدی نیز استفاده کنید. طبیعتا با توجه به عدم پیچیدگی تلگرام در صورتیکه پیش از این با نرم افزارهای شبکه اجتماعی در ارتباط بوده باشید نباید مشکلی در کارکرد Telegram نیز داشته باشید.

– جدیدترین نسخه نرم افزار تلگرام را از جوان موبایل دریافت کنید و برروی دستگاهتان نصب نمایید پس از اجرای نرم افزار و ثبت نام در تلگرام شما با صفحه زیر مواجه خواهید شد. مطابق شکل محل مشخص شده را لمس کنید.

۱- با انتخاب این گزینه بخش های مختلف نرم افزار تلگرام برای شما قابل نمایش خواهد بود و می توانید تنظیمات دلخواه را انجام و اقدام به شخصی سازی نرم افزار کنید. در ادامه توضیحات کامل پیرامون هر یک از بخش های این گزینه به صورت تصویری بیان خواهد شد.

۲- با انتخاب گزینه ۲ شما می توانید مخاطبین خود را که دارای برنامه تلگرام می باشند جستجو کنید. برای این کار کافی می باشد آی دی مخاطب خود در برنامه تلگرام را داشته باشید. و شماره مخاطب در گوشیتان ذخیره شده باشد. ( در حالت کلی این برنامه امکان سرج مخاطبینی که شماره شان را در دستگاهتان موجود نیست را نخواهد داشت )

 

1

– در صفحه زیر شما امکانات زیادی از جمله نمایش مخاطبین تلگرامی خود , ایجاد گروه و .. را دارا می باشید که در ادامه هر بخش به تفکیک آموزش داده خواهد شد :

۱- با انتخاب New Group شما می توانید یک گروه جدید ایجاد کنید و مخاطبین خود را به این گروه ها اضافه نمایید . توجه داشته باشید در تلگرام شما امکان اضافه کردن ماکزیمم ۲۰۰ مخاطب را در یک گروه دارا می باشید. برای این کار پس از انتخاب New Group نام گروه خود را انتخاب نمایید و مخاطبینی که قصد عضوکردنشان در گروه خود را دارید برگزینید.

۲- با انتخاب New Secret Chat شما می توانید در یک محیط رمزنگاری شده و کاملا امن به گفت و گو با دوست و مخاطب خود بپردازید. برای تایید این نوع چت ، شما باید از طریق این گزینه مخاطب را انتخاب کنید و هنگامی که او آنلاین شد ، ارتباط میان شما برقرار می شود . چت رمزنگاری شده امنیت پیام شما را بالا می برد و حریم خصوصی شما نیز در آن رعایت می شود . در این حالت می توانید با خیالی آسوده اقدام به گفت و گو و ارسال اطلاعات شخص خود کنید. انیت این بخش از سوی شرکت تلگرام تضمین شده می باشد.

۳- با انتخاب New Broudcast List شما می توانید یک لیست از مخاطبینی که با انها بیشتر در ارتباط هستید ایجاد کنید تا نیازی به جست و جو روزانه برای یافتن مخاطب خود در لیست تلگرام نداشته باشید.

۴- با انتخاب Contacts لیست تمامی مخاطبینی که در تلگرام عضو شده اند و شماره ی آنها در گوشی شما ذخیره گشته برایتان به نمایش درخواهد آمد. شما می توانید با انتخاب مخاطب اقدا به چت و گفت و گو با مخاطب مورد نظر خود کنید.

۵- با انتخاب گزینه invite Friends شما می توانید مخاطبین خود را که در حال حاضر به تلگرام نپیوستند را به این برنامه پرطرفدار دعوت کنید.

۶- با انتخاب گزینه Settings شما می توانید به شخصی سازی امکانات مختلف تلگرام بپردازید که در بخش بعدی توضیحات لازم پیرامون این بخش ذکر خواهد شد.

 

Telegram

– پس از انتخاب گزینه Settinge شما با صفحه زیر رو به رو خواهید شد که می توانید مطابق توضیحات زیر تغییرات دلخواه خود را لحاظ کنید.

۱- با انتخاب آیکون دوبین می توانید تصویر خود را برروی پروفایل تلگرام خود قرار دهید. همچنین با انتخاب سه نقطه بخش بالای نرم افزار  می توانید اقدام به تغییر نام خود و خروج از نرم افزار Telegram کنید.

۲ -در بخش info می توانید شماره سیم کارت خود را تغییر دهید و از شماره ای دیگر به عضویت در تلگرام اقدام کنید. همچنین امکان تغییر آی دی تلگرام نیز در این بخش فراهم گشته است.

۳- در بخش Settings می توانید حالت نمایش پیام های تلگرام در نوار ابزار و صدای دریافت پیام را تغییر دهید. ( امکان تغییر صدا و نور LED و .. تمامی بخش های تلگرام به صورت مجزا در این بخش وجود دارد ) همچنین امکان تغییر زبان و بک گراند صفحه چت تلگرام نیز در این بخش برای شما مهیا گشته است. از بخش Privacy and Security شما می توانید اقدام به بلاک کردن آی دی و شماره های مورد نظر خود نمایید. همچنین در این بخش این قابلیت وجود دارد که وضعیت نمایش شما ( آخرین زمانی که از تلگرام استفاده کرده اید ) را از کاربران دیگر مخفی سازید.

۴- شما می توانید از طریق بخش Privasy And Security و گزینه Passcode Lock اقدام به قرار دادن پسورد برای ورود به برنامه تلگرام کنید. با فعال کردن این بخش زمانیکه شما قصد وارد شدن به برنامه تلگرام را داشته باشید باید پسورد قرار داده شده در این قسمت را وارد نمایید.

۵- شما می توانید از بخش Automatic media download اقدام به تنظیمات کلی برای دریافت اطلاعات از مخاطبین خود کنید. به عنوان مثال می توانید مشخص نمایید هنگامی که از طریق اینترنت سیم کارت به تلگرام متصل شده اید چه فایل هایی از طرف مخاطبین دریافت شود ( متن , عکس , ویدیو و .. )

 

3

سوالات متداول

– تلگرام توسط چه افرادی ساخته شده است و آیا دلیل کافی مبنی بر امن بودن Telegram وجود دارد ؟

نرم افزار تلگرام توسط دو برنامه نویس روسی ساخته شده و در شرکتی در آلمان ثبت نهایی گشته است. جالب است بدانید سرورهای اصلی برنامه تلگرام در انگلیس قرار گرفته که می تواند از نگاه برخی از افراد معنادار باشد. نکته حائز اهمیت پیرامون امنیت تلگرام را می توان به اقدام این شرکت برای اهدای جایزه ۳۰۰ هزار دلاری به فردی که بتواند سرورهای این برنامه را هک کند جستجو کرد! بنا براین مدیران و موسسان این برنامه ارتباطی به خوب به امنیت بالای سرورهای خود اطمینان دارند. برای افزایش امنیت در مکالماتتان نیز می توانید از بخش Secret Chat بهره ببرید.  

– من با رابط کاربری تلگرام آشنایی ندارم , آی می توانید بخش های مختلف نرم افزار را معرفی کنید ؟

بله شما می تونید از این بخش آموزش مربوط به استفاده از رابط کاربری جدیدترین نسخه تلگرام را مطالعه کنید. برای راحتی کاربران آموزش به صورت تصویری تهیه شده است.  

– چگونه می توانم تمامی تصاویر و ویدیو های ارسال شده در یک گروه خاص را مشاهده کنم ؟

برای این کار کافیست وارد صفحه مربوط به گروه خود شوید و برروی Shred Media کلیک کنید. تمامی تصاویر ویدیوها به ترتیب تاریخ ارسال قابل مشاهده است.  

– چگونه می توانم شماره یک مخاطب را از لیست تلگرام حذف کنم ؟

در اولین گام شما باید مخاطب مورد نظر را بلاک کنید برای این کار ابتدا وارد تنظیمات نرم افزار شوید و از لیستی که برای شما نمایش داده میشودPrivacy and Security را انتخاب کنید . سپس از بین گزینه ها بر روی Blocked Users تب کنید. حالا از صفحه ای که برای شما باز شده است بر روی آیکون+ تب کنید و از بین مخاطبین فردی که قصد دارید بلاک کنید را انتخاب کنید. حالا برای پاک کردن فرد مزاحم از مخاطبین در همان صفحه Blocked Users بر روی فرد بلاک شده ضربه بزنید تا اطلاعات شخص به نمایش در بیاید .  سپس از بالا سمت راست بر روی آیکون سه نقطه تب کنید و گزینه ی Delete را انتخاب کنید.  

– چگونه می توانیم اکانت خود در تلگرام را حذف کنیم ؟

در صورتیکه به هر دلیل تصمیم به حذف اکانت خود در تلگرام کرده اید برای این کار باید به آدرس زیر بردید : https://my.telegram.org/auth?to=deactivate شماره موبایل خود را به همراه کد ایران ( ۹۸ ) وارد کنید تا پسورد اکانت شما به تلگرام نصب شده در دستگاهتان ارسال شود. در صفحه بعدی گزینه Deactivate account را انتخاب و برروی روی Done کلیک کنید. در انتها گزینه Yes delete my account را انتخاب کنید.